Stichting Buren

Verminderen armoede met Voedselbank Stichting Buren

Voedselbank Stichting Buren

De voedselbank is begonnen als Stichting Buren. De Stichting verzamelt en verspreidt voedselpakken als buren voor elkaar. We doen dat nog steeds als Stichting Buren, maar ook onder de namen: voedselbank Leidschendam, voedselbank Voorburg, voedselbank Mariahoeve en voedselbank Bezuidenhout

Wekelijks verspreidt de Voedselbank Stichting Buren gemiddeld 130 pakketten  voor 400 personen. Om onze klanten van voldoende eten te kunnen voorzien, werken wij samen met bedrijven en particulieren. Zo zorgen we er samen voor dat armoede wordt bestreden, voedseloverschotten verdwijnen en het milieu minder wordt belast. Met als motto: “Oog voor voedsel, hart voor mensen“.

Samenwerking

Stichting Buren werkt samen met het sociaal fonds Leidschendam-Voorburg. Ook het college van Diakenen van Voorburg, Leidschendam en Stompwijk steunt ons. Net als kerken in Bezuidenhout en Mariahoeve, en veel particulieren. Dus samen met vele anderen helpt Stichting Buren zoveel mogelijk mensen.

Oprichting Stichting

Oprichter van Stichting Buren Henk Willemse
Henk Willemse, oprichter Stichting Buren

Een particulier initiatief was de basis voor de Stichting Buren. Nog steeds organiseert oprichter Henk Willemse  met andere vrijwilligers de inzameling, verdeling en bezorging. Samen vormen zij de ruggengraat van de voedselbank.

Donaties

bijdrage aan Voedselbank Stichting BurenVervoer, opslag, energie en onderhoud kosten veel geld, maar Stichting Buren ontvangt geen structurele subsidie. Zonder financiële middelen kunnen we geen hulp bieden. Als u of uw organisatie ons daarbij wil helpen: wij zijn blij met elke gift!

Voedsel afgeven kan aan de Van Alphenstraat 63 L op:
– Dinsdag van 9.00 – 16.00 uur
– Woensdag van 9.00 – 16.00 uur